SPEAKING THE ANIMAL FAMILY

This activity introduces the vocabulary of animals and families in English, associating the sound of each of them and developing their creativity through painting. (Esta actividad da a conocer el vocabulario de animales y familias en inglés, asociando el sonido de cada uno de ellos y desarrollando su creatividad por medio de la pintura.)  

1. Recognition of animal masks (Reconocimiento de mascaras de animales) 

2. I meet my family (Encuentro a mi familia) 

They will make masks at home of different animals likewise where they represent the family of each species. Groups of four will be formed at home where the mother, father, brother, grandfather or grandmother are, aunt depending on who they are with, each one will have a member of the family of the corresponding animal, the name of the components of the animal will be explained to them. each family member in English. (Realizaran mascaras en casa de diferentes animales asi mismo en donde represente la familia de cada especie. Se formarán grupos de cuatro en casa en donde este la mamá, el papá, el hermano, abuelo o abuela,  tia dependiendo con quien este, cada uno tendrá un miembro de la familia del correspondiente animal, se le explicará el nombre de los componentes de cada miembro de la familia en inglés.)

Next, a game will be played where they are reunited with their relative depending on the mask they have, for example, the papa león is reunited with the mother, the brother and the sister león. (A continuación se realizará un juego en donde se reencuentran con su familiar dependiendo la máscara que tengan por ejemplo el papa león se reencuentra con la mamá, el hermano y la hermana león.)



Vocabulary: animals (lion, rabbit, tiger, dog, cat, bear, giraffe, raccoon).


3. Say how to say in english (Di como se dice en ingles) 

Finally, they will ask themselves what animal touched them and as it is said in English, thus bringing together the family of each one, where in the end weThey will show and tell us what they thought of the activity and if they liked to paint each one their animal. (Para finalizar se preguntara  que animal les toco y como se dice en inglés, así reuniendo a lafamilia de cada uno, en donde al final nos mostraran y nos contarán qué les pareció la actividad y si les gusto pintar cada uno su animal.)


Comentarios

Entradas populares de este blog

READING WITH THE ANIMALS